One of the authors of a US Centers for Disease Control and Prevention (CDC) report that blamed a former government researcher for overseeing an experiment that almost killed her has contradicted that report, saying the team knew all along that it was another researcher's experiment, not hers. But he also said he did not believe the experiment was what caused her infection, and criticized her working habits.

"We knew it wasn't her experiment," CDC safety and occupational health specialist Dana Jones said yesterday (June 20) of former US Department of Agriculture researcher Ru-ching Hsia. "I don't think we ever even thought that. Is that in our report? Because I don't remember us saying that." The report does not mention any researcher but Hsia.

The report also claimed that Hsia was the official supervisor of the technician who performed the experiment, but Jones said that was incorrect. "We knew he didn't...

Interested in reading more?

Become a Member of

Receive full access to more than 35 years of archives, as well as TS Digest, digital editions of The Scientist, feature stories, and much more!
Already a member?